Wednesday, August 8, 2012

الحياه بدأت تبتسم لي


~~~~~~~~~~~~~~~~~~

اشعر بإحساس جميل
إحساس كنت اشعر به في الماضي
وها هو نفس الأحساس يعود لي من جديد
أشعر بأن الحياه بدأت تبتسم لي من جديد
وكأن الماضي والذكريات تأخذ بيدي
وتهمس بأذني وتقول لي
لا تفكر في ماضيك واصنع ماضي جميل تذكره بعد ذلك
إحساس جميل
وشعور بان الحياه حلوه لمن ارادها حلوه
وكئيبه لمن ارادها كئيبه

سوف اترك الماضي الحزين وتلك الايام
فما هي إلا ايام جعلت عيني تدمع كثيرا

يا نفسي تعالي نتوقف عن تذكر ذلك الماضي الحزين وتعالي نتذكر ماضينا الجميل
ونضع اجمل ابتسامه على حاضرنا
لنتذكره في مستقبلنا

13 comments:

Unknown said...

خلاص بقي روتين كالعادة اول كومنت
موضوع جميل
وفعلا واقفة مع النفسة
المفروض تحصل كل فترة
كدا
نقرر ننسي الزعل شوية ونفكر في الحاجات الكويسة ومع كل وقت ولتاني نفتكرة كاذكري
يلا سلام

khobayb said...

شعور بان الحياه حلوه لمن ارادها حلوه
وكئيبه لمن ارادها كئيبه

فعلا

أيهذا الشاكي وما بك داء ... كن جميلا ترى الوجود جميلا

و

كم تشتكي وتقول إنك معدم ... والأرض ملكك والسما والأنجم !

جميل

يا أمير

:)

Abdullrhman Hassona said...

ربي يدوم راحتك
ويوسع ضيقك
ويفك كربك
احمد عارف ورد الرابطه
نفسي تتذكرني بيها

lonely said...

ازيك يا امير

كل الكلام اللى انت بتقوله ده جميل جدا
وبالنسبة لى هو رأيى فى الحياة

تعبير رائع جدا

barbie girl said...

حلوة اوى نظرة التفاؤل دى
ربنا يكرمك
وتكون ايامك كلها سعادة
ورضا
وتفاؤل

قلب ينبض لله said...

ربنا يديم عليك احساسك الجميل

اتفق معاك في رأيك بأن الحياة حلوة لمن أرادها حلوة وكئيبه لمن أرادها كئيبه

سلام

العسكري عتريس said...

الحياة جميلة جدااااا

لو كان ليك هدف فيها تصل بيه لرضا الله عز وجل عنك

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: "إن الله إذا أحب عبداً دعا له جبريل، عليه السلام، فقال: إني أحب فلانا فأحبه، قال: فيحبه جبريل، ثم ينادي في السماء فيقول: إن الله يحب فلانا فأحبوه، فيحبه أهل السماء، قال: ثم يوضع له القبول في الأرض، وإذا أبغض الله عبداً، دعا جبريل، فيقول: إني أبغض فلانا فأبغضه، فيبغضه جبريل، ثم ينادي في أهل السماء: إن الله يبغض فلاناً، فأبغضوه، قال: فيبغضونه، ثم توضع له البغضاء في الأرض"

وما احلى الحياة لما يكون ربنا بيحبنا والناس كلها بتحبنا :)

MarwaAshraf said...

ممكن أقول يا بختك وعقبالي .. حلوة الحياة يا أمير وهي بتبتسم؟

:):)

على العموم يا سيدي اللهم لا حسد وربنا يثبتك وتفضل مبتسم للحياة وهي مبتسمة ليك كده على طول ويكون بينكم أحلى ترابط مش بيقولوا

نظرة

فابتسامة

فاعجاب

:P

تحياتي

ღϠ₡ღأمير الهدوءღϠ₡ღ said...

قرأت تعليقاتكم كلها
وكم انا سعيد بذلك

اسعدتني زيارتكم كثيرا
دمتم بخير دائما

تحياتي لكم جميعا

حمامة said...

صح اوى
الحياة حلوة للى شايفها كده والعكس بالعكس وقرار هايل انك تبدأ بتلوين الحاضر علشان تتذكره ف المستقبل وف اى يوم تحس انه رمادى او من غير الوان

:)

ღϠ₡ღأمير الهدوءღϠ₡ღ said...

بالظبط كده يا حمامه
سعيد جدا من تعليقك الجميل

ومنوره المدونه :)

ميّويه said...

الصورة جميييييييييلة أوي وأنا عندي برضه صور من تصويري ححطها قريب علي مدونتي

ღϠ₡ღأمير الهدوءღϠ₡ღ said...

منتظر تصويرك يا مي
وشكرا على التعليق الجميل ده

:)